disable

doa dan imej

doa dan imej
                                                                                                                                                                      

Sabtu, 4 Oktober 2014

Doa Nabi Muhamad SAW Ajar Kpd Fatimah RA


Dari Anas bin Malik radliallahu ‘anhu, bahwa beliau mendengar Nabi SAW bersabda kepada Fatimah: “Apa yang menghalangimu untuk mendengarkan nasihatku, bacalah ketika pagi dan petang hari:


(Riwayat Nasa’i, al-Bazzar & al-Hakim, dinilai hasan oleh Nasiruddin al-Albani)



Semua makhluk bergantung kepada-Nya, memerlukan pertolongan-Nya serta berharap kepada-Nya. Manusia sebenarnya bersifat fakir iaitu tidak memiliki apa-apa sebaliknya sentiasa memerlukan pertolongan Allahmanusia tidak boleh terlupus daripada kekuasaan dan pertolongan Allah walaupun sekelip mata.

Doa ini amat besar maknanya bagi menggambarkan kebergantungan dan pengharapan yang amat tinggi dari kita makhluk kepada Khaliqnya.
Amalkanlah doa ini dan hayatilah maksudnya.  Nescaya akan datang rasa sakinah dan tawakkal yang tinggi kepada ALLAH SWT di dalam diri kita semua.


Begitu jugalah dengan mana-mana doa perlulah sentiasa diamalkan, dan diulangi sehingga menjadi wirid tetap untuk mendapatkan khasiatnya. Insya-Allah dengan amalan yang istiqamah, segala kelebihan, khasiat dan keajaibannya akan terbukti ketika kita memerlukannya.


Sumber: youtube

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.