disable

doa dan imej

doa dan imej
                                                                                                                                                                      

Jumaat, 14 April 2023

MUTIARA HATI - Senyuman Itu Satu Sedekah.

  ✨✨✨✨✨✨

Aku Belajar Diam Dari Banyaknya Bicara. 

Aku  Belajar Sabar Dari Sebuah Kemarahan. 

Aku Belajar Mengalah Dari Sesuatu Keegoan. 

Aku Belajar Tabah Dari Sebuah Kehilangan.

Semua Itu Adalah Ketentuan Dari Yang Maha Esa.

Alhamdulillah Segala Puji BagiMu Ya Allah. 

Aku Bersyukur Atas Rezeki Diberikan.

 Segala Yang Telah Diberikan. 

Yang Sedang Diberikan Dan 

Yang Akan Diberikan.

✨✨✨

Sebagai seorang hamba yang tidak sempurna, jangan kita terlalu sedih kerana kesempurnaan itu hanya milik Allah Yang Maha Esa. belajarlah menerima apa yang telah ditakdirkan Allah SWT.

Lebarkan senyuman walaupun di saat kita susah, sakit, stress atau sibuk sekalipun kerana setiap senyuman mampu mengubah suasana. 

Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman. Senyum dapat membuatkan orang lain berasa gembira, senyum juga dapat mengeratkan silaturrahim. Yang Pasti Senyuman Itu Satu Sedekah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.